Despre Noi

despre-noi-Bijuterii Belladonna

Marca Belladonna

 

 

SC Made Europe Start SRL este Titularul Unic al Drepturilor Marcii Belladonna® in Romania si a produselor italiene ale firmei Belladonna®, infiintata in 1893 la Portofino de catre Paolo tatal si fiul Riccardo Belladonna; acesta din urma fiind adevaratul inspirator al Marcii.

Belladonna® este o Marca Inregistrata, si este tutelata de Legea Brevetelor si a Marcilor Inregistrate; orice tentativa de copiere, imitare sau de a genera in orice maniera confuzie fata de consumator imitand marca, textul, denumirea sau efectuand o copie totala sau partiala va fi sanctionata conform Legilor in vigoare in ceea ce priveste Copyright®.

  120 ani Belladonna Bijuterii

Bijuteriile provenite din Italia sunt elaborate urmarind seculara si renumita Traditie a Bijuteriei Artizanale Italiene care dintotdeauna evidentiaza privilegiul de a fi intrat in casele nobile, in cele ale aristrocratiei europene de la sfarsitul lui 1800 pana la tot 1900 . In versiunea originara, Bijuteriile Belladonna gazduiau doar Diamante, Rubine si Safire.

   Cristale Bijuterii Belladonna

Dupa 120 de ani de Traditie de Bijuterii Artizanale, in 2013 firma italiana a fost refondata de catre o conducere noua, care a ales sa mentina neschimbat design-ul istoric inventat de Riccardo Belladonna, inlocuind insa diamantele, safirele, rubinele si alte pietre pretioase cu pietre mai moderne precum Cristalele Swarovski.

In aceasta opera de remodernizare, Belladonna nu se multumeste doar cu expresia “Realizat cu elemente Swarovski”, manufactura artizanala continuand sa se inspire din traditia seculara a bijuteriei italiene care, din 1893 si pana astazi, pastreaza neschimbata originea produsului,  aducand insa obligatoriu modificari ale contemporaneitatii. In doua cuvinte: Traditie si Actualitate.

                 Traditia Belladonna bijuterii                                                                  


Pe langa o necesara modernizare a stilului traditional clasic – dar ar fi mai bine sa-l definim neo-clasic, baroc – intr-unul mai modern si mai apropiat de viziunea contemporana a noilor generatii de femei, reinnoirea companiei Belladonna® Italia a avut scopul de a face mai accesibila o Bijuterie, care, pentru caracteristicile ei, era indreptata doar catre o clasa aristocratica iar acum este pregatita, asa cum sustine proprietara companiei Belladonna Italia: “pentru a intra, in sfarsit, in casele unui numar cat mai mare de femei, mentinand totusi deziderabilitatea unui produs de inalta calitate, pretul a devenit cu siguranta mai accesibil”.

                                    Titular marca Belladonna                                  

Din 1893 si pana astazi, compania Belladonna® a pastrat neschimbat design-ul exterior al produselor, asa cum au fost concepute si cele originare, create de Riccardo Belladonna in micul sau atelier din Italia.

Tentativa de imitare, de copiere, de care au suferit bijuteriile italiene, nu a reusit sa determine compania sa renunte, continuand  aceeasi Traditie Artizanala. Dimpotriva, dupa parerea proprietarei Belladonna Italia: „tentativele de imitare a produsului nostru si imitarea numelui Belladonna -scris in diferite moduri sau tentativele de imitare a trasaturilor marcii- au convins mai mult clientii nostri sa cumpere un produs Belladonna®, pentru ca in cele din urma tot ce este copie, imitatie, nu are niciodata aceleasi caracteristici a produselor pe care noi le comercializam:“Original”.

Titulara marcii italiene continua:„Originalul e ceea ce se vede de aproape, in caracteristici, in durata,  in stralucire”, in ceea ce priveste structura complexa a insertiilor, a montarii pietrelor si de rezistenta, in garantia oferita de companie in asa numitul serviciu post-vanzare”.

Si, din nou, cand este intrebata ce este originalitatea unui produs propriu, titulara continua: „Elementele de originalitate Belladonna® pot fi evaluate doar de aproape, la vederea produsului. O bijuterie este facuta din detalii, detalii cum ar fi precizia de taiere a pietrelor Swarovski care poate fi invatata numai dupa o lunga traditie artizanala”.

                                                                            

 Design Cristale Belladonna

Unul dintre sloganele inventate de directoarea italiana a companiei Belladonna este urmatorul:

„Nu tot ceea ce se vinde si ce este facut cu elemente Swarovski este Design. Design-ul creativ este o formula complexa, o mostenire transmisa de Bijutierii Artizanali si reprezinta un hibrid intre experienta practica dobandita de-a lungul secolelor și o creativitate masurata, capabila de a crea un obiect delicat, mai degraba un obiect artistic decat un obiect prismatic care atarna in jurul gatului sau doua bucati de cristale stralucitoare de purtat la ureche sau pe deget”.

Prin urmare, politica de productie a marcii Belladonna respinge procesul de asamblare mecanica de produse standard, prefabricate in milioane de loturi si unul identic cu celalalt, in care singura diferenta consta in marimea si culoarea pietrelor.

Piatra Swarovski folosita in produsul Belladonna® este taiata in mod special (si nu adaptata) pentru acel tip de desing al bijuteriei, respectand din plin viziunea Artizanala Italiana asupra Bijuteriei.

                                                              

 ALEGEREA-DESIGN-ULUI-Bijuterii Belladonna

Componenta metalica este partea esentiala a Bijuteriei Belladonna®, deoarece reprezinta structura in care pietrele sunt incorporate si este o componenta care trebuie sa fie combinata cu capacitatea de rezistenta a obiectului, fara sa apara doar un simplu suport pentru bijuterie.

Partea metalica a Bijuteriei este “Design-ul”, este partea artistica a traditiei italiene neoclasice si baroce care trebuie in mod necesar sa treaca peste dimensiunea si structura produsului, pentru a deveni un obiect estetic si la moda.

 

Inmultirea produselor concurentiale facute in serie de milioane de loturi (care in acel sens sunt mai degraba agatatori pentru a sustine pietrele care vor deveni cercei sau pandantive asupra carora s-a aplicat aceeasi procedura de perforare a pietrei, reducand la minim componenta metalica), nu pot reprezenta un design.

Bineinteles ca fiecare companie producatoare isi alege propriile caracteristici, iar titulara marcii italiene afirma:“obiectivul pentru noi era reproducerea caracteristicilor bijuteriei baroce neoclasice si o abordare minimala, privarea de design nu este viziunea noastra asupra bijuteriilor”.